Sukses

11 Tahun Menanti, Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Perempuan

Liputan6.com, Kuala Lumpur - Bahagia tak terkira kini tengah dirasakan Siti Nurhaliza. Setelah menanti selama kurang lebih 11 tahun, diva top Malaysia itu akhirnya dikaruniai anak pertamanya dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.

Siti Nurhaliza melahirkan seorang anak perempuan pada Senin (19/3/2018) pada pukul 08.17 pagi waktu setempat. Sesuai pernyataan resmi yang diumumkan langsung melalui Instagram pribadi pelantun "Cindai" tersebut oleh asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak.

"Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi," tulisnya. Penyanyi berusia 39 tahun itu melahirkan anak pertamanya melalui persalinan caesar di salah satu rumah sakit di Malaysia.

"Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan (caesar). Siti dan bayi dalam keadaan baik dan untuk saat ini hanya keluarga dekat yang diperkenankan untuk datang," sambung asisten Siti Nurhaliza.

 

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 4 halaman

Terima Kasih dan Bersyukur

Rasa bahagia dan bersyukur tidak dapat disembunyikan Siti Nurhaliza dan sang suami. Apalagi mereka sudah menantikan kehadiran anak selama 11 tahun lamanya.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media," tambahnya.

3 dari 4 halaman

Alasan Pilih Hari Senin

Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid rupanya sengaja memilih Senin (19/3/2018) sebagai hari kelahiran anak pertama mereka karena bertepatan dengan 1 Rajab.

"Pasangan ini memilih hari Isnin (Senin) untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkapnya.

4 dari 4 halaman

Nikmati Momen

Untuk saat ini Siti Nurhaliza belum bisa ditemui lantaran masih dalam kondisi pemulihan. Pelantun "Bukan Cinta Biasa" itu juga ingin menikmati momen indahnya sebagai seorang ibu tanpa gangguan.

"Saat ini Siti ingin minta waktu untuk istirahat dan fokus menikmati hari-hari awalnya sebagai ibu," jelasnya.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.