Sukses

Begini Cara Siti Nurhaliza Sambut Kelahiran Anak Pertama

Siti Nurhaliza menuangkan kebahagiaannya ke dalam sebuah lagu.

Liputan6.com, Jakarta - Siti Nurhaliza tidak mampu menyembunyikan rasa bahagia usai melahirkan anak pertamanya, Senin (19/3/2018). Penantian panjangnya selama 11 tahun akhirnya berbuah manis.

Kebahagiaan itu pun Siti Nurhaliza tuangkan dalam sebuah lagu bertajuk "Comel Pipi Merah". Kalau diartikan ke bahasa Indonesia adalah pipi merah lucu.

 

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Lagu tersebut untuk pertama kalinya diperdengarkan Siti Nurhaliza melalui Instagram pribadinya usai dirinya melahirkan. "Assalamualaikum, Alhamdulillah, di atas kurniaan Allah. Terima kasih, di atas ucapan-ucapan tahniah," tulisnya di kolom keterangan.

"Comel Pipi Merah" diciptakan sendiri oleh Siti Nurhaliza, sementara liriknya ditulis Rozi Abdul Razak.

 

Simak video menarik di bawah ini:

 

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 5 halaman

Nostalgia Masa Kecil

Dilansir dari Berita Harian belum lama ini, Siti Nurhaliza menyelipkan nostalgia masa kecilnya lagu "Comel Pipi Merah".

"Di lagu ini, Siti menyisipkan nada seperti seseorang yang sedang menggendong bayi. Siti ingat saat masih kecil, almarhum ayah suka melakukan hal seperti itu pada anak-anak dan cucu-cucunya," cerita Siti.

 

3 dari 5 halaman

Ajak Keponakan

Bila didengar dengan seksama, ada suara anak-anak di lagu "Comel Pipi Merah" tersebut. Rupanya itu adalah suara dua keponakan Siti, yakni Siti Nurun Marsitah Mohd Ghazali (12) dan Puteri Siti Nurinsyirah Damia Saiful Bahri (11).

 

4 dari 5 halaman

Rekaman Singkat

Proses rekaman yang semula dijadwalkan selama empat jam, mampu diselesaikan hanya dalam waktu satu jam saja.

"Ingatkan, proses rakamannya akan mengambil masa sehingga empat jam, tetapi alhamdulillah semuanya selesai dalam tempoh sejam saja," kata istri Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa itu.

 

5 dari 5 halaman

Bersyukur

Senin (19/3/2018) menjadi hari yang tak terlupakan bagi Siti Nurhaliza. Pelantun "Cindai" itu melahirkan seorang anak perempuan melalui persalinan caesar.

"Dengan penuh rasa rendah hati, saya dan suami ingin menzahirkan rasa terharu dan terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang telah mendoakan kami. Syukur Ya Allah," ungkapnya.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.